Wij helpen sportclubs bij de uitvoering van goed werkgeverschap

SSNB Personeelsdiensten helpt sportclubs bij de uitvoering van goed werkgeverschap

Binnen de sportwereld heeft SSNB (Sportservice Noord-Brabant) formeel gezien zo’n 600 sporttrainers in dienst, die werkzaam zijn in allerlei takken van sport. Voor de sportverenigingen waarvoor zij werkzaam zijn, regelt SSNB Personeelsdiensten alle zaken op het gebied van werkgeverschap. Denk hierbij onder andere aan de tijdrovende salarisadministratie die tot in de puntjes geregeld wordt. Hierdoor wordt de vrijwillige clubbestuurder niet belast met ingewikkelde arbeid gerelateerde vraagstukken zoals ziekteverzuim, juridische vraagstukken en conflictbemiddeling.

Voordelen voor clubs

“Als we de samenwerking met een voetbalclub aangaan, nemen we formeel gezien de trainer bij ons in dienst. Maar dit kan ook een ander clublid zijn, zoals de kantinebeheerder. De club besteedt de personeelszaken die hierbij horen aan ons uit en heeft hier verder weinig omkijken naar”, vertelt Nabil Bouchlal namens SSNB. “Hierdoor kunnen vrijwilligers die zich inzetten voor de club hun kostbare tijd aan andere zaken besteden. Een ander voordeel: via ons kunnen clubs hun trainers maar liefst zes tijdelijke contracten in een periode van vier jaar  aanbieden. Regelen clubs het werkgeverschap zelf, dan zijn ze in de meeste gevallen verplicht om na twee jaar een trainer een vast contract aan te bieden. Daar zitten clubs niet op te wachten en hierdoor nemen zij, soms ongewenst, afscheid van de trainer.”

Waarom SSNB?

In Brabant zijn er aardig wat voetbalclubs die vol tevredenheid samenwerken met SSNB, zoals VV Gilze, SC ’t Zand, VV DSE en RKVV Tongelre. Waarom kiezen zij nu juist voor SSNB? Volgens Frank Ficheroux, penningmeester van SC ’t Zand, “heeft SSNB veel kennis, expertise en ervaring binnen de sportwereld, waardoor ze altijd snel geholpen worden met een fiscale of juridische vragen. Maar ook het risico van een zieke trainer wordt door SSNB opgevangen, zodat er snel een invaller ingehuurd kan worden zonder extra kosten te maken. Wat we als club ook fijn vinden is dat onze medewerkers zekerheid van inkomen hebben in geval van ziekte of arbeidsongeschiktheid en de mogelijkheid tot deelname aan pensioenregeling. Dit maakt ons als vereniging aantrekkelijk als werkgever. We zijn blij dat we dit uitbesteed hebben aan een professionele organisatie die de dynamiek en uitdagingen van onze voetbalclub kent.”

De missie van SSNB Personeelsdiensten is het versterken van sportverenigingen door te ondersteunen bij de uitvoering van goed werkgeverschap.

Bent u benieuwd hoe uw club zich kan versterken met SSNB Personeelsdiensten?

Neem contact op met Nabil Bouchlal, Manager SSNB Personeelsdiensten via, n.bouchlal@ssnb.nl,
088 -246 81 11,  of lees meer op https://ssnb.nl/personeelsdiensten/

Debby Poels Communicatie & Marketing
Contactformulier

Ik schrijf me in voor de nieuwsbrief van SSNB

Top