Challenges!

Tijdens de lockdown was er niet veel mogelijk. Samen met onze stagiairs hebben we besloten om op vrijdag wekelijks een challenge online te zetten.
Gedurende die periode zijn er versoepelingen gekomen voor het (buiten) sporten.
We hebben onze reeks van challenges afgemaakt tot 10 leuke challenges.
We hopen dat jullie deze met veel plezier hebben gedaan.
Mocht je nog een super leuke challenge weten, die we zeker niet mag ontbreken in onderstaande reeks, stuur dan het filmpje naar ons op via info@movevught.nl of via onze ‘socials’.

Challenge #10 Boter, kaas en eieren – challenge

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met helaas alweer onze allerlaatste challenge, namelijk boter, kaas en eieren. Veel van jullie zullen het spelletje al wel kennen, maar voor degene die even een opfrisser nodig hebben gaat het spel als volgt. De bedoeling is dat je op een veldje met 9 vakken zo snel mogelijk jou 3 voorwerpen op een rij neerlegt, dit mag van boven naar beneden, van links naar rechts en schuin. Voor dit spel moet je dus slim en snel tegelijkertijd zijn! Je moet zorgen dat je als eerste je voorwerp kunt neerleggen maar denk dus wel na zodat je hem op de goede plek neerlegt!

Succes!

Challenge #9 Ultimate WC rollen – challenge

 

Opdracht
Voor deze challenge heb je alleen een aantal wc-rollen nodig.
Wij hebben voor jullie de leukste wc rollen challenges verzameld! Daag je vrienden en familie uit en ga met elkaar de strijd aan!
Kun jij al deze oefeningen goed uitvoeren? Dan heb je meteen een goede work-out gedaan
Heb je nog een andere leuke wc rol challenge? Film het en stuur naar ons op!

Challenge #8 Yank me – challenge

Opdracht:
Voor deze challenge heb je opgevouwen papier en plastic bekertjes nodig.
Probeer de hoogste stapel te krijgen zonder dat deze omvalt. Als de beker tocht valt, dan maak je een burpee.
Ook leuk om dit met zijn tweeën te spelen zodat je een wedstrijdje kan houden.

Challenge #7 Volcano-challenge

Opdracht
Pak een fles cola en een rolletje mentos. Het is de bedoeling dat je de mentos in het flesje probeert te gooien. Als dit lukt komt er een mooie vulkaan.

Ook leuk om met zijn tweetjes te doen, degene die het snelste de mentos in het flesje krijgt heeft gewonnen.

Doe dit natuurlijk wel buiten.

Challenge #6 Hooghoud-challenge


Opdracht
Ben jij ook goed in hooghouden?

Pak voorwerpen die je normaal gesproken niet zou gebruiken om hoog te houden. Hoeveel ballen krijg jij tegelijkertijd de lucht in? En kun jij een bal hooghouden en een rondje draaien of de grond aan tikken?

Challenge #5 Marble Mania-Challenge

Opdracht
Deze week staat voor jullie Marble Mania op de planning.
Een knikkerspelletje wat jullie misschien al kennen van tv. Wij gaan het alleen net iets anders doen! Je hebt nodig:
– een schuine tafel
– een lepel
– aantal knikkers

De bedoeling is dat jullie de knikkers laten rollen op de schuine tafel en deze met de lepel zo lang mogelijk op de tafel proberen te houden. Heel veel succes en tot volgende week!

Challenge #4 Huppelhappen-Challenge

Hang een stuk touw over een balk of spijker heen, knoop het ene uiteinde aan je veter en het andere uiteinde aan hetgeen wat je gaat happen.

Carnaval staat voor de deur dus trek een leuke outfit aan. Kun jij dit nog beter als ons? Stuur dan je filmpje op via het Instagram account van Move Vught.

Ook leuk om dit met zijn tweeën te doen, degene die het snelste heeft kunnen happen die heeft gewonnen.

Succes!

Challenge #3 De Ballonblaas-Challenge

Opdracht
Ballonblaas challenge! Zorg dat je een opgeblazen ballon hebt. Houdt deze al blazend in de lucht en volg het parcours wat je hebt uitgezet. Wie heeft er als eerste/snelste het einddoel bereikt? Je kan als einddoel met je ballon een bekertje/fles omduwen of je kan zo snel mogelijk al blazend naar een prikker gaan. Heb je de prikker? Knallen maar!!!

Instagram
Kun jij een gave route bedenken met de ballon?
Stuur jouw leukste shot (filmpje) naar ons op via een Insta prive-bericht van maximaal 1 minuut.
De leukste, grappigste of origineelste inzending plaatsen wij op onze instagrampagina.

Challenge #2 De Bin-Challenge

Opdracht
Probeer een bal in een bak te krijgen op een manier die je zelf hebt verzonnen.

Instagram
Weet jij de bal op een gave manier in een bak te krijgen?
Stuur jouw leukste shot naar ons op via een Insta prive-bericht van maximaal 1 minuut.
De leukste, grappigste of origineelste inzending plaatsen wij op onze instagrampagina.

Challenge #1 Beweegalfabet

Hints
Natuurlijk is het ook leuk om tegen elkaar te spelen (of in teams). Team A beeldt een woord of zin uit voor Team B. Raadt Team B het woord of de zin binnen de afgesproken tijd, dan krijgen zij een punt. Wie heeft aan het einde de meeste punten?

Stuur jouw leukste woord of zin naar ons op
Maak een filmpje (max. 1 min.) van het woord of de zin die jij hebt uitgebeeld en stuur deze naar ons toe via een insta privé bericht.
De leukste, grappigste of origineelste inzending plaatsen wij op onze instagrampagina.

De oefeningen (het beweegalfabet)
Hieronder zie je het Beweegalfabet.
Onder de afbeelding staan alle oefeningen benoemd van A tot Z. Bij sommige oefeningen kun je een filmpje bekijken voor een voorbeeld / extra uitleg.
Veel beweegplezier!!

Tip: Gebruik Zoom of Teams om samen in beweging te komen!

A= Appels plukken

B= Burpee

C= Crunches 

D= Dips

E= Evenwicht, Eerst op je linkerbeen staan en daarna op je rechterbeen.

F= Footbox, Spring in de lucht in tik je voeten aan.

G= Groot-klein, Sta rechtop, maak je zelf groot en maak je daarna klein.

H= Hinkelen, Hinkel eerst op je linkerbeen en daarna op je rechterbeen.

I= Indoor roeien  (kan natuurlijk zonder elastieken band)

J= Jumping squat 

K= Kniesprong, Je gaat met 1 knie op de grond zitten en je been 90 graden. Je springt met 2 voeten de lucht in en je land met je andere knie op de grond en je andere been 90 graden.

L= Lunges

M= Mountain climbers

N=Navel Sprong, Je staat op de grond springt omhoog en probeert je knieën zo hoog mogelijk te brengen.

O= Koprol, Vooruit en achteruit.

P= Push-up (kan natuurlijk zonder klappen)

Q= Quick run, zo snel mogelijk een klein stukje sprinten.

R= Reverse lunge

S= Squats

T= Triceps-dips

U= Pointing to you, wijs met je vinger naar voren en stap met een been naar voren.

V= V-zit, Ga op de grond zitten en zorg dat alleen je billen de grond raken.

X= X-step 

Y= Jumping jacks

Z= Zijwaartse plank

 

 






    JaNee
     

    Ja